DAKWAH DI INTERNET: KONSEP IDEAL, KONDISI OBJEKTIF DAN PROSFEKNYA
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Abd Ghani, Zulkiple. Islam, Komunikasi Dan Teknologi Maklumat, Singapure: Utusan Publications & Distributor SDN BHD, 2001.
Amir, H. Mafri, Etika Komunikasi Massa Dalam Pandangan Islam, Jakarta: Logos, 1999.
APJll://www.apiji.or.id/dokumentasi/statistik.php?lang.
Bride, Mac, Mac Bride, The Internet, Jakarta: Magapoin, 2003.
Bland, Michael, Alison Theaker, David Wragg, Hubungan Media Yang Efektif, Jakarta: Erlangga, 2004.
Majeed Abu Bakar Abdul, Siti Fatimah Abdul Rahman, Multimedia Dan Islam, Malaysia: Intitut Kefahaman Islam Malaysia (KIM), 2000. Cet. Ke dua.
Muhammad, Amran, Cabaran Teknologi Moden Terhadap Umat Islam, di dalam National Comunication From The Islamic Perspektive, Dato’ Ahmad Nordin b. Hj. Mohd Zain, Comunication Principles In Islam, Schol of Mass Comunication, Institut Teknologi MARA, 19989.
Rivers, William L, Jay W. Jensen, Theodore Peterson, Media Massa Dan Masyarakat Modren, Jakarta: Kencana, 2003. Edisi ke 2.
SK, Ishadi, Prospek Bisnis Informasi Di Indonesia, Yogyakarta: Pustaka Pelajar, 1999.
Samadikun, Samaun, Pengaruh Perpaduan Teknologi Komputer, Telekomunikasi dan Informasi, di dalam Indonesia Abad XXI Di Tengah Kepungan Perubahan Global, Jakarta: Kompas, 2000.
Sardar, Zainuddin, Tantangan Dunia Islam Menjangkau Informasi Abad 21, Bandung: Mizan, 1993.
Wahid, Fahul, e-Dakwah, Dakwah Melalui Internet, Yogyakarta: Gaya Media, 2004.
Wok, Saodah, Narimah Ismail dan Mohd Yusuf Hussain, Teori-Teori Komunikasi, PTS Publication & Distributor SDN BHD, 2003.
DOI: http://dx.doi.org/10.22373/albayan.v21i31.148
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Al-Bayan: Media Kajian dan Pengembangan Ilmu Dakwah. Published by Center for Research and Community Service (LP2M) and Faculty of Da'wah And Communication, UIN Ar-Raniry Banda Aceh, Aceh, Indonesia.
P-ISSN: 1411-5743
E-ISSN: 2549-1636
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.