DAMPAK GENERASI Z SERTA KEPUTUSAN MENGGUNAKAN BSI MOBILE
DOI:
https://doi.org/10.22373/jihbiz.v6i2.25566Keywords:
Service Features, Product Understanding, Usage Decision, Generation ZAbstract
This research aims to determine the influence of understanding products and service features on decisions Gen-Z to use BSI Mobile. Using quantitative methods with a descriptive approach, and the research sample was obtained 100 respondents using a cluster random sampling technique from Generation Z in Banda Aceh city who used BSI Mobile. Then, based on multiple linear regression analysis, the result were obtained that the variables of product understanding and service features had a positive and significant effect on the decision to use BSI Mobile.
References
Anam, K. (2023, Februari 16). Retrieved from CNBC Indonesia: https://www.cnbcindonesia.com/market/20230216162859-17-414430/pengguna-melesat-transaksi-bsi-mobile-diproyeksi-naik-23
Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2010). Kerangka Landasan untuk Pembelajaran, Pengajaran, dan Asesmen (Revisi Taksonomi Pendidikan Bloom). Yogjakarta: Pustaka Pelajar.
Aprilia, R. W. (2022). Pengaruh Kemudahan, Fitur Layanan, dan Promosi Terhdap Keputusan Penggunaan E-Wallet Dana di Kabupaten Kebumen. Universitas Putra Bangsa, 3.
Badaruddin, & Risma. (2021). Pengaruh Fitur Layanan dan Kemudahan Terhadap Minat Menggunakan Mobile Bangking (Studi Pada Masyarakat Desa Rantau Rasau Kecamatan Berbak). Jurnal Margin Of Islamic Banking, 1(1), 1-13.
Diannisa, N. F., Erlina, Harun, A. I., Sahputra, R., & Ulfah, M. (2023). Deskripsi Pemahaman Konsep pada Materi Struktur Atom di Kelas X SMA Negeri 01 Ngabang. Jurnal Pendidikan Kimia, 11(4), 497-512.
Fariza, C., Ayumiati, A., & Muksal, M. (2023). Pengaruh Pembiayaan Murabahah Terhadap Return On Asset (ROA) Pada PT. Bank Aceh Syariah. Jihbiz: Global Journal of Islamic Banking and Finance, 5(1), 39-50.
Firmansyah, A. (2023). Pemasaran Produk dan Merk: Planning & Strategy. Jawa Timur: Qiara Media.
Juwita, & Shaleha, W. M. (2021). Pengaruh Fitur Produk, Harga dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Kartu Prabayar As pada Majasiswa dan Mahasiswi di Kota Kendari. Jurnal Indonesia Sosial Teknologi, 2(2), 193-202.
Laras, A. (2023, Agustus 15). Retrieved from Bisnis.com: https://finansial.bisnis.com/read/20230815/90/1685222/bsi-mobile-catat-140-juta-transaksi-per-mei-2023-milenial-mendominasi
Latief, F., & Dirwan. (2020). Pengaruh Kemudahan, Promosi, dan Kemanfaatan Terhadap Keputusan Penggunaan Uang Digital. Jurnal Ilmiah Akuntansi Manajemen, 3(1), 16-30.
Madaniah, M. N., Prastiwi, I. E., & Nuriana, M. A. (2023). Pengaruh Pemahaman Produk Mudharabah dan Ketaatan Syariah Terhadap Keputusan Menggunakan Produk Mudharabah pada Lembaga Keuangan Syariah. Lisyabab Jurnal Studi Islam dan Sosial, 4(2), 147-161. doi:https://doi.org/10.58326/jurnalisyabab.v4j2.195.
Muksal, M., Furqani, H., & Mustika, R. J. (2023). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Menjadi Nasabah Bank Aceh Syariah. EKOBIS SYARIAH, 7(1), 26-33.
Muksal, M., Ayumiati, A., & Yuliadra, T. F. (2023). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Minat Nasabah Memilih Asuransi Syariah. JPSDa: Jurnal Perbankan Syariah Darussalam, 3(2), 148-160.
Muksal, M., Hasnita, N., & Nazirah, P. (2023). Islamic Financial Literacy And Inclusion Level. IHTIYATH: Jurnal Manajemen Keuangan Syariah, 7(1), 18-34.
Natalia, S. S., Sujatmiko, P., & Chrisnawati, H. E. (2017). Analisis Tingkat Pemahaman Siswa Berdasarkan Teori Apos Pada Materi Persamaan Kuadrat Ditinjau Dari Minat Belajar Siswa Kelas X SMA Negeri 2 Surakarta Tahun Ajaran 2015/2016. Jurnal Pendidikan Matematika dan Matematika (JPMM), 1(5), 107.
Putera, H., & Wahyuni. (2022). Pengaruh Pemahaman dan Kepercayaan Masyarakat Terhadap Minat Beli Produk Asuransi Mikro di Kelurahan Cakung Timur Jakarta Timur. Premium Insurance Business Journal, 9(2), 48-59.
Rabaa'i, A. A., & ALMaati, S. A. (2021). Exploring the Determinants of Users’ Continuance Intention to Use Mobile Banking Services in Kuwait: Extending the Expectation-Confirmation Model. Asia Pacific Journal of Information Systems, 31(2), 141-184.
Rinaldi, T. I., Syarief, N., & Pusporini. (2020). Analisis Keputusan Penggunaan Transportasi Online Grabcar. Prosiding Business Management, Economic, and Accounting National Seminar, 1, 160-170.
Riza, A., Hakim, L., & Eliana. (2021). Analisisi Pengaruh Pengetahuan, Kepribadian, dan Reputasi Terhadap Keputusan Masyarakat Memilih Bank Syariah di Banda Aceh. Jurnal EMT-KITA, 5(1), 19-30 https://doi.org/10.35870/emt.v5i1.324.
Santoso, A. D., Kamase, J., Gani, A. A., & Gani, A. (2022). Pengaruh Kualitas, Harga dan Fitur Terhadap Keputusan Pembelian Smartphone. Center of EconomicStudent Journal, 5(4), 375-391.
Wijoyo, H., Indrawan, I., Cahyono, Y., Handoko, A. L., & Santamoko, R. (2020). Generasi Z & Revolusi Industri. Jawa Tengah: CV. Pena Persada.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Jihbiz : Global Journal of Islamic Banking and Finance Education uses license CC-BY-SA or an equivalent license as the optimal license for the publication, distribution, use, and reuse of scholarly works. This license permits anyone to compose, repair, and make derivative creation even for commercial purposes, as long as appropriate credit and proper acknowledgement to the original publication from Jihbiz : Global Journal of Islamic Banking and Finance is made to allow users to trace back to the original manuscript and author. Readers are also granted full access to read and download the published manuscripts, reprint and distribute the manuscript in any medium or format.