Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Nasabah Penerima Gaji Pensiun Pada Bank Aceh Syariah Cabang Blangpidie
DOI:
https://doi.org/10.22373/84ddz253Abstract
Literasi keuangan mengacu pada kemampuan atau tingkat pemahaman/ pengetahuan seseorang atau masyarakat tentang bagaimana uang bekerja. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh literasi keuangan syariah terhadap tingkat kepercayaan masyarakat kecamatan Peukan Baro kabupaten Pidie pada produk perbankan syariah. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif melalui penyebaran kuesioner kepada 100 responden. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa literasi keuangan syariah berpengaruh secara parsial terhadap tingkat kepercayaan pada produk perbankan syariah. Kata Kunci: Literasi Keuangan Syariah, Kepercayaan, Produk Perbankan SyariahDownloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Ismail Rasyid Ridla

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Jihbiz : Global Journal of Islamic Banking and Finance Education uses license CC-BY-SA or an equivalent license as the optimal license for the publication, distribution, use, and reuse of scholarly works. This license permits anyone to compose, repair, and make derivative creation even for commercial purposes, as long as appropriate credit and proper acknowledgement to the original publication from Jihbiz : Global Journal of Islamic Banking and Finance is made to allow users to trace back to the original manuscript and author. Readers are also granted full access to read and download the published manuscripts, reprint and distribute the manuscript in any medium or format.