Radical Feminist and Interpretative Theories of Women: Career Women and Marriage Preparation

Rachmat Triawan Putra

Abstract


This study talks about the situation of modern women, who have broad ideas about their jobs and live in a society with many rules about marriage, such as that a woman should be married and have kids by a certain age, etc. This study is to find out what marriage means to working women, what their social lives are like, and how well they are prepared for marriage. This article will use Weber's theory of interpretive understanding and radical feminist theory. This study is using qualitative methods and is being done in Kaliancar, Wonogiri Regency. Interviews are a way to get information. The results of this research  show that, just as times change, so do women. This has an effect on rational and modern ways of thinking in all parts of life, which makes people see marriage as something that needs to be thought about and planned carefully, both in terms of time and in terms of the person who will be chosen to carry it out.

 

 

Studi ini berusaha menelusuri situasi wanita modern, yang memiliki wawasan luas tentang pekerjaannya dan hidup dalam masyarakat dengan banyak aturan tentang pernikahan, seperti seorang wanita harus menikah dan memiliki anak pada usia tertentu, dan berbagai aturan lainnya. Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui apa arti pernikahan bagi perempuan pekerja, seperti apa kehidupan sosial mereka, dan seberapa baik mereka mempersiapkan diri untuk menikah. Artikel ini akan menggunakan teori pemahaman interpretatif Weber dan teori feminis radikal. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dan dilakukan di Kaliancar, Kabupaten Wonogiri. Wawancara adalah salah satu cara untuk mendapatkan informasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa seiring dengan perubahan zaman, begitu pula dengan wanita. Hal ini berpengaruh pada cara berpikir yang rasional dan modern di segala lini kehidupan, yang membuat masyarakat memandang pernikahan sebagai sesuatu yang perlu dipikirkan dan direncanakan dengan matang, baik dari segi waktu maupun dari segi orang yang akan dipilih. melaksanakannya.


Keywords


Keywords: Wanita, Berkarir, Bekerja, Menikah, Singel

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.22373/jms.v25i1.17295

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2023 Rachmat Triawan Putra

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Media Syari'ah : Wahana Kajian Hukum Islam dan Pranata Sosial has been indexed by:

 

All papers published in Media Syari'ah : Wahana Kajian Hukum Islam dan Pranata Sosial are licensed under a  Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.