DAMPAK GENERASI Z SERTA KEPUTUSAN MENGGUNAKAN BSI MOBILE

Riski Walidaini Ulfa, Inayatillah Djakfar, Akmal Riza

Abstract


This research aims to determine the influence of understanding products and service features on decisions Gen-Z to use BSI Mobile. Using quantitative methods with a descriptive approach, and the research sample was obtained 100 respondents using a cluster random sampling technique from Generation Z in Banda Aceh city who used BSI Mobile. Then, based on multiple linear regression analysis, the result were obtained that the variables of product understanding and service features had a positive and significant effect on the decision to use BSI Mobile.


Keywords


Service Features; Product Understanding; Usage Decision; Generation Z

Full Text:

PDF

References


Anam, K. (2023, Februari 16). Retrieved from CNBC Indonesia: https://www.cnbcindonesia.com/market/20230216162859-17-414430/pengguna-melesat-transaksi-bsi-mobile-diproyeksi-naik-23

Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2010). Kerangka Landasan untuk Pembelajaran, Pengajaran, dan Asesmen (Revisi Taksonomi Pendidikan Bloom). Yogjakarta: Pustaka Pelajar.

Aprilia, R. W. (2022). Pengaruh Kemudahan, Fitur Layanan, dan Promosi Terhdap Keputusan Penggunaan E-Wallet Dana di Kabupaten Kebumen. Universitas Putra Bangsa, 3.

Badaruddin, & Risma. (2021). Pengaruh Fitur Layanan dan Kemudahan Terhadap Minat Menggunakan Mobile Bangking (Studi Pada Masyarakat Desa Rantau Rasau Kecamatan Berbak). Jurnal Margin Of Islamic Banking, 1(1), 1-13.

Diannisa, N. F., Erlina, Harun, A. I., Sahputra, R., & Ulfah, M. (2023). Deskripsi Pemahaman Konsep pada Materi Struktur Atom di Kelas X SMA Negeri 01 Ngabang. Jurnal Pendidikan Kimia, 11(4), 497-512.

Fariza, C., Ayumiati, A., & Muksal, M. (2023). Pengaruh Pembiayaan Murabahah Terhadap Return On Asset (ROA) Pada PT. Bank Aceh Syariah. Jihbiz: Global Journal of Islamic Banking and Finance, 5(1), 39-50.

Firmansyah, A. (2023). Pemasaran Produk dan Merk: Planning & Strategy. Jawa Timur: Qiara Media.

Juwita, & Shaleha, W. M. (2021). Pengaruh Fitur Produk, Harga dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Kartu Prabayar As pada Majasiswa dan Mahasiswi di Kota Kendari. Jurnal Indonesia Sosial Teknologi, 2(2), 193-202.

Laras, A. (2023, Agustus 15). Retrieved from Bisnis.com: https://finansial.bisnis.com/read/20230815/90/1685222/bsi-mobile-catat-140-juta-transaksi-per-mei-2023-milenial-mendominasi

Latief, F., & Dirwan. (2020). Pengaruh Kemudahan, Promosi, dan Kemanfaatan Terhadap Keputusan Penggunaan Uang Digital. Jurnal Ilmiah Akuntansi Manajemen, 3(1), 16-30.

Madaniah, M. N., Prastiwi, I. E., & Nuriana, M. A. (2023). Pengaruh Pemahaman Produk Mudharabah dan Ketaatan Syariah Terhadap Keputusan Menggunakan Produk Mudharabah pada Lembaga Keuangan Syariah. Lisyabab Jurnal Studi Islam dan Sosial, 4(2), 147-161. doi:https://doi.org/10.58326/jurnalisyabab.v4j2.195.

Muksal, M., Furqani, H., & Mustika, R. J. (2023). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Menjadi Nasabah Bank Aceh Syariah. EKOBIS SYARIAH, 7(1), 26-33.

Muksal, M., Ayumiati, A., & Yuliadra, T. F. (2023). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Minat Nasabah Memilih Asuransi Syariah. JPSDa: Jurnal Perbankan Syariah Darussalam, 3(2), 148-160.

Muksal, M., Hasnita, N., & Nazirah, P. (2023). Islamic Financial Literacy And Inclusion Level. IHTIYATH: Jurnal Manajemen Keuangan Syariah, 7(1), 18-34.

Natalia, S. S., Sujatmiko, P., & Chrisnawati, H. E. (2017). Analisis Tingkat Pemahaman Siswa Berdasarkan Teori Apos Pada Materi Persamaan Kuadrat Ditinjau Dari Minat Belajar Siswa Kelas X SMA Negeri 2 Surakarta Tahun Ajaran 2015/2016. Jurnal Pendidikan Matematika dan Matematika (JPMM), 1(5), 107.

Putera, H., & Wahyuni. (2022). Pengaruh Pemahaman dan Kepercayaan Masyarakat Terhadap Minat Beli Produk Asuransi Mikro di Kelurahan Cakung Timur Jakarta Timur. Premium Insurance Business Journal, 9(2), 48-59.

Rabaa'i, A. A., & ALMaati, S. A. (2021). Exploring the Determinants of Users’ Continuance Intention to Use Mobile Banking Services in Kuwait: Extending the Expectation-Confirmation Model. Asia Pacific Journal of Information Systems, 31(2), 141-184.

Rinaldi, T. I., Syarief, N., & Pusporini. (2020). Analisis Keputusan Penggunaan Transportasi Online Grabcar. Prosiding Business Management, Economic, and Accounting National Seminar, 1, 160-170.

Riza, A., Hakim, L., & Eliana. (2021). Analisisi Pengaruh Pengetahuan, Kepribadian, dan Reputasi Terhadap Keputusan Masyarakat Memilih Bank Syariah di Banda Aceh. Jurnal EMT-KITA, 5(1), 19-30 https://doi.org/10.35870/emt.v5i1.324.

Santoso, A. D., Kamase, J., Gani, A. A., & Gani, A. (2022). Pengaruh Kualitas, Harga dan Fitur Terhadap Keputusan Pembelian Smartphone. Center of EconomicStudent Journal, 5(4), 375-391.

Wijoyo, H., Indrawan, I., Cahyono, Y., Handoko, A. L., & Santamoko, R. (2020). Generasi Z & Revolusi Industri. Jawa Tengah: CV. Pena Persada.




DOI: http://dx.doi.org/10.22373/jihbiz.v6i2.25566

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2024 Riski Walidaini Ulfa, Inayatillah Djakfar, Akmal Riza

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

 Editorial Office
Jihbiz: Global Journal of Islamic Banking and Finance
Program Studi Perbankan Syariah - Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam UIN Ar-Raniry Banda Aceh
Jln. Syaikh Abdur Rauf Banda Aceh 23111, Aceh, Indonesia
Contact jihbiz@ar-raniry.ac.id    

                                                                                                   

Jihbiz: Global Journal of Islamic Banking and Finance is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.  

 

 Membership: